خرید آنتی ویروس بیت دیفندر با لایسنس اصلی

امنیت ایمیل و اهمیت آن در سازمان

از آغاز گسترش دورکاری و بکارگیری بسترهای ترکیبی، استفاده از پلت‌فرم‌های ارتباطی به ویژه ایمیل حتی در زندگی کاری روزمره ما ضروری‌تر شده‌اند. از طرفی ظهور ارز دیجیتال (Cryptocurrency) و کلاهبرداری‌های پیشرفته‌تر در ایمیل‌های سازمانی و حملات باج‌افزاری، تهدیدات سایبری بی‌سابقه‌ای را منجر شده است. کارکنان شما نباید قابلیت جابجایی (Mobility)، قابلیت اعتماد (Reliability) و بهره‌وری پیام‌های دریافتی را در ایمیل خود قربانی کنند. به همین دلیل است که ابزارها و راهکارهای احراز هویت ایمیل نظیر رمزگذاری پیام‌های ایمیل در حفظ امنیت داده‌های شما بسیار مهم است.

همچنین بخوانید: راه های جلوگیری از دریافت ایمیل اسپم

چرا امنیت ایمیل برای سازمان ها و کسب و کارها اهمیت دارد؟

ایمیل رایج‌ترین کانال برای حملات فرصت‌طلبانه و هدفمند مهاجمان بوده و همچنین منبع موردعلاقه آنان جهت سرقت اطلاعات است. بنا بر تحقیقات Radicati Group،ا۹۴ درصد بدافزارها از طریق ایمیل دریافت می‌شوند.

مزیت رمزگذاری ایمیل

در ادامه به بررسی 6 مزیت رمزگذاری ایمیل‌های سازمانی می‌پردازیم:

مزایای رمزگذاری ایمیل یا Email Encryption 

1) از تهدیدات سازمانی اجتناب کنید و سازگار بمانید.

اکثر خدمات رمزگذاری ایمیل به روش زیر عمل می‌کنند: یک پیام و متن ساده و خوانا ایمیل به یک متن رمزگذاری شده تبدیل می‌شود. تنها گیرنده پیام قادر است با داشتن کلید مربوطه، این متن درهم شده را به پیام خوانا تبدیل می‌کند. هنگام رهگیری این پیام و ایمیل (چه به طور مخرب و یا تصادفی)، پیام به صورت ناخوانا نمایش داده می‌شود. معمولاً رمزگذاری را می توان در سطوح پیام، خروجی (Outgoing level) و یا در سطح سازمانی تنظیم کرد.

بسته به چارچوب صنعت و استانداردها و قوانین سازمان شما، رمزگذاری ایمیل ممکن است برای سازگاری کسب‌وکارتان اجباری باشد. چارچوب‌هایی نظیر California Consumer Privacy Act (CCPA) ،MITRE ATT&CK و CIS 18 Security Control Framework  رمزگذاری ایمیل را الزام می‌کنند. عدم رعایت این الزامات می‌تواند کسب‌وکار شما را در برابر جریمه‌ها و شکایت‌های قانونی از سوی مشتریانی که داده‌هایشان در معرض خطر است، آسیب‌پذیر کند. بدون رمزگذاری، مهاجمان و رقبا می‌توانند به اطلاعات موجود در ایمیل سازمانی شما دسترسی داشته باشند. رمزگذاری ایمیل ضمن پیشگیری از وقوع چنین رویدادها و تهدیداتی، به جلوگیری از افشاء داده‌ها کمک می‌کند.

2) از اطلاعات محرمانه محافظت کنید.

از اطلاعات قراردادها گرفته تا آخرین گزارش‌های فروش، ضروری است که تمامی داده‌های ایمیل هنگام ارسال و دریافت ایمیل‌ها رمزگذاری شده و محرمانه باقی بمانند. تنها یک کلیک اشتباه می‌تواند منجر به افشای اطلاعات فوق سِرّی شرکت، ارائه صورت‌های مالی خصوصی شناخته شده و یا با افشای مذاکرات حساس باعث نقض داده‌ها شود. رمزگذاری ایمیل از اطلاعات محرمانه مانند شماره کارت‌های اعتباری، حساب‌های بانکی شما، اطلاعات هویتی کارکنان و حق مالکیت محافظت می‌کند.

در صورتی که ایمیل شما رمزگذاری نشده باشد، اشخاص ثالث می‌توانند از این اطلاعات برای اهداف مخرب خود سوءاستفاده کنند. پیام‌های ارسالی را می‌توان در حین انتقال نیز تغییر داد که منجر به ایجاد محتوای هک شده و ناخوانا می‌شود. در نهایت، این اطلاعات می تواند راه خود را به Dark Web باز کند، جایی که می‌توان آنها را فروخت یا معامله کرد.

3) جلوی سوءاستفاده از Reply ایمیل را بگیرید.

این امکان وجود دارد که پیامی ارسالی، ذخیره و تغییر داده و بعداً دوباره ارسال شود. لذا ممکن است ابتدا یک پیام معتبر و به دنبال آن پیام‌های جعلی را دریافت کرد. برای گیرنده دشوار است که تشخیص دهد که آیا پیام ایمیل تغییر کرده یا خیر. در صورتی که پیام به تازگی حذف شده باشد، حتی نمی‌توانند متوجه شوند که چنین پیامی ارسال شده است. سرویس‌های رمزگذاری از زمان‌های انقضاء (Expiration Times) و Timestamp، کلیدهای ارتباطات جاری باج‌گیری (Ransom Session Key) و گذرواژه‌های یک‌بار مصرف (One-time use password) استفاده می‌کنند تا ریسک سوءاستفاده از گزینه Reply را در ایمیل کاهش دهند.

4) از سرقت هویت جلوگیری کنید.

دریافت ایمیل‌هایی که حاوی اطلاعات حساس از کارفرمایان شما هستند نیز چندان غیرعادی نیست. با این حال، اگر اطلاعات از طریق ایمیل به صورت رمزگذاری نشده ارسال شود، افراد در برابر سرقت هویت به شدت آسیب‌پذیر می‌باشند. اگر شخصی نام کاربری و رمز عبوری را که برای دسترسی به سرورهای ایمیل استفاده می‌کنید، به دست آورد، می‌تواند ایمیل‌هایی را که ارسال می‌کنید بخواند و همچنین از طرف شما پیام‌های ایمیل نادرست ارسال کند؛ به این هک ایمیل سازمانی (Business Email Compromise – به اختصار BEC) گفته می‌شود که در صورت رمزگذاری ایمیل، می‌توان از آن جلوگیری کرد.

5) از نسخه‌های پشتیبان نیز محافظت کنید.

پیام‌هایی که ارسال می‌کنید در سرورهای خروجی ایمیل (Simple Mail Transfer Protocol – به اختصار SMTP) ذخیره می‌شوند. تهیه نسخه‌های پشتیبان‌ از دیسک‌های سرور شامل نسخه‌های متنی پیام‌های شما نیز می‌شود. این نسخه‌های پشتیبان می‌توانند سال‌ها وجود داشته باشند. بنابراین هر کسی که به این فایل‌های پشتیبان دسترسی داشته باشد می‌تواند پیام‌های شما را بخواند و از اطلاعات به ضرر شما استفاده کند حتی در حالی که فکر می‌کنید پیام را حذف کرده‌اید.

6) رمزگذاری پیام‌های ایمیل بسیار مقرون به صرفه است.

نه تنها رمزگذاری ایمیل از داده‌های کاربران محافظت نموده بلکه امنیت را نیز به صورت پیشرفته برقرار می‌کند، این راهکارهای ابری اغلب در آبونمان‌های سازمانی شما قرار می‌گیرند. قیمت‌گذاری به ازای هر کاربر ضمن کاهش هزینه‌ها، بدون کاهش امنیت، قابلیت مقیاس‌پذیری را نیز فراهم می‌کند.

خرید آنتی ویروس سازمانی برای حفاظت از ایمیل‌های سازمانی، به عنوان یکی از مهمترین اقدامات در حفظ امنیت دیجیتال و حریم خصوصی سازمان‌ها مطرح می‌شود. آنتی ویروس‌های سازمانی تخصصی‌ترین ابزارها را ارائه می‌دهند که به وسیله‌ی تشخیص و مهار تهدیدات سایبری، از ورود و گسترش بدافزارها و ویروس‌های مخرب در شبکه‌ها و سیستم‌های سازمانی جلوگیری می‌کنند. این آنتی ویروس‌ها به واسطه به‌روزرسانی‌های مداوم و تکنولوژی‌های پیشرفته، توانایی تشخیص حملات مخرب و انواع حملات فیشینگ و فریب را دارند که به نوعی ایمیل‌ها را به بخش مهمی از برنامه‌های مدیریت سازمان‌ها تبدیل کرده‌اند. همچنین، این آنتی ویروس‌ها از از دست رفتن اطلاعات محرمانه و مهم سازمان‌ها جلوگیری می‌کنند و تضمین می‌کنند که فرآیند ارتباطات الکترونیکی داخلی و خارجی سازمان به صورت امن و بدون نقص انجام گیرد. این اقدام در نتیجه‌ی کلی ازاهمیت اقتصادی، حریم خصوصی و اعتماد مشتریان به سازمان، باعث تقویت و بهبود جایگاه آن در بازار می‌گردد.

مقالات مرتبط: